Hřiště pod Holednou

tuzka2007.jpgHřiště v jundrovské oboře pod vrškem Holedná bývalo dějištěm tradičních fotbalových turnajů O po-hár Osmičky a stále je oblíbeným hřištěm pro sportovní klání O Divoký pohár a pohár Bobří stopy. Na pískové hřiště se všichni hráči, zaujatí fanoušci i prostí diváci mohou dostat několika způsoby. Plnohodnotný sportovní výkon podá ten, který zvolí cestu z Jundrova vzhůru Nálepkovou ulicí, v závěru vlevo prudce asfaltovou silničkou k jundrovské hájence, projít brankou oplocením obory a za ní po lesní asfaltované cestě doprava. Cesta se klikatí vzhůru několik set metrů, na rozcestí s travnatým pásem plynovodu se dáte doprava a přijdete k hřišti. Kdo se v prostředí jundrovské obory více vyzná, může zvolit zkratku a zcela vynechat cestu po plynovodu.

Druhá velmi dobrá přístupová cesta vede od kohoutovické hájenky, od autobusové zastávky stejného názvu se dáte po silnici ve směru Farinovy zatáčky a Bystrce, ovšem hned za hájenkou vstoupíte brankou v oplocení do obory a pokračujete po asfaltované obvodní cestě vpravo. Cesta se asi po osmi stech metrech uhýbá vpravo podél oplocení, ale vy pokračujte v přímém směru po travnatém pásu plynovodu. Po něm po dalších deseti minutách dojdete až k hřišti pod Holednou. Tato cesta je asi nejméně náročnou ze všech, nejen svým výškovým profilem, ale i orientačním značením: od hájenky až téměř k hřišti vede žlutá turistická značka.

Třetí způsob, jak se na hřiště dopravit, je výhodný jen pro bydlící v Bystrci nebo ty občany, kteří si hodlají výstup na hřiště zpříjemnit vydatnou procházkou. Údolím oddechu po nebo proti proudu potoka Vrbovce přijdete až na rozcestí zelené a žluté turistické značky Vrbovec - rybník. Dejte se vzhůru po společné trase obou značek a kolem lokality Jezírka stoupejte až na rozcestí žluté značky a travnatého pásu plynovodu. Tu se vydáte doleva po plynovodu a po nějakých dvě stě metrech přijdete k hřišti.

Kam dál: Fotbalové turnaje | O pohár Osmičky | O pohár Savelly | O Divoký pohár | O pohár Bobří stopy | Tabulka fotbalových střelců | Hřiště pod Holednou | Hřiště na Lesné (Nejedlého) | Hřiště Bedřichov | Hřiště Pikárec | Hřiště na Ptačině v Adamově | Hřiště Pod Lipami v Silůvkách

Autor článku: Milan (7.1.2013)