Jdi na obsah Jdi na menu
 

Divošská Stínadla

Velká hra po městě na motiv Rychlých šípů

Předcházela ji zjednodušená, zkrácená zkušební verze III. části hry pouze pro Divochy s nápaditým názvem "Milanova hra" aneb Za Šípáky (Divochy) do uliček brněnských aneb Jak Dlouhé Bydlo cestu ztratilo...

Hra je asi půldenní, začína se po poledni, pomůcky: zápisník, tužka, svíčka, sirky, na startu všichni dostanou kopii stejné mapy města (stačí historické jádro - hrací území). Pomůcky: tužka, zápisník, svíčka se zápalkami.

 

I. Hledání zapomenutých obrazů

(hledání lístků se sochami ukryté ve sklepě se uskutečnilo z důvodu časového skluzu místo plánované bitvy o ně v ulicích). U zobrazených soch bylo v průběhu další části hry zjistit, kde se nachází (sv. Jan Nepomucký ve zdi u Petrova, sv. Florián u dominikánského kostela, socha na Františkově u obelisku a kolonády, sv. Petr či Pavel u Červených schodů od Petrova, Morový sloup na Svoboďáku, Sloup nejsvětější Trojice na vršku Zelňáku, kříž z kamenů na Věžním plácku nad kapucínskými terasami, a sv...?  u kapucínského kostela)   

 

II. Neúplná zpráva (doplňovačka písmen) uložena u jedné ze získaných soch (v dolní části Husovy - dostali radu která to je?, rada kde jsou sochy ostatní byla či nikoliv)

Pátrači! U každé sochy, památníku nebo sloupu, jejichž obrázky jste právě získali, najdete ústřižek. Po jejich složení vytvoří se vám mapa Stínadel. Několik na ní nakreslených bodů vám po jejich spojení (dle připsaných čísel) napoví, kde pátrat dále. Hodně štěstí.                 Dva Divoši.

(Po spojení bodů vznikla šipka míříci na setkání ulic České a Veselé, kde čekala hlídka Orlík, vzhledem neočekávané neschopnosti soutěžních hlídek zde tento sporý chlapík mrznul hodně dlouho, než vůbec někdo k němu dorazil... Zde u první kašny (kovové s hlavami koní, repliky podle kašny na Václavské, dostávají první zprávu druhé části s prvním Rychlošípákem)

 

III. část: cesta po místech s listinami Rychološípáků 

Z listin na těchto listinách se doplňuje neúplná zpráva, vepsána v mřížce 10 x 10 políček, avšak pouze s dvaceti písmeny, zbylá se budou dosazovat dle klíče a indícií na listinách z několika písmen a čísel: první jsou souřadníce místa umístění, za lomítkem pořadí hledaného písmene ve jménu na zprávě vyobrazeného Rychlošípáka. Jednoduché že, ale většině to došlo za dost dlouho, neb žádný návod tam nabyl, prostě zas jedna vypečená divošská - Milanova hra, většina se systém dozvěděla až z nápovědy na posledním listu, takže si moc neužili napínavého postupného doplňování zprávy.)

1. listina (s Jarkou Metelkou, byla u kašny na České u zmrzlého Orlíka): 

Pátrači! Čeká vás teď cesta spolu s Rychlými šípy po brněnských kašnách, studnách a pramenech v samém srdci našich Stínadel. Vyhledávat je můžete jakkoli, ale hlavním pomocníkem nechť vám je plán, který jste dostali na začátku hry. A hlavně dejte ppozor, ať vás nikdo při vytahování a pročítání zpráv nesleduje! 

A kde vás čeká konec cesty této? Jen ta nová šifra ví snad víc...

Vzhůru ke kašně Dvanácti měsíců, kde na vás Rychlonožka čeká u měsíce, kdy klub Dvou Divochů (a snad i Rychlých šípů) byl založen.

(Jednalo se o kašnu na nádvoří Nové radnice, některé objekty bylo třeba stihnout před jejich uzavřením na noc!)

2. listina (S Rychlonožkou): 

Následující studna na nádvoří staré radnice skrývá tajemství vaší další cesty, ale předtím, než zprávu tuto zpět uschováte a dále se vydáte,  přečtěte si pozorně tyto řádky:

Pátrači! Opět vás nabádáme k opatrnosti, které není nikdy v uličkách dosti. Jen tak se bezpečně vy i ostatní, kteří se vydali po stopách Rychlých šípů, dostanete s pomocí všech členů tohoto legendárního klubu k Mirkovi Dušínovi, který již na vás čeká u Merkurovy kašny v .............

K této kašně se dostanete, jen když vykonáte vše tak, jak jménem Rychlých šípů praví Dva Divoši.

3. listina (s Jindrou Hojerem): 

Pátrači! Doufáme, že vás nikdo neviděl a nepokazí tak třeba úmyslně naši hru. Snažte se chovat všude nanápadne! Zvláště u další zprávy to bude asi nutné...!

Pokud u kašny Parnas nenajdete skutečného Červenáčka, šel se ohřát a zanechal vám po sobě stopu (zprávu) v některé z ryb v kašně. Snažte se vše provést v nejvyšší opatrnosti! A pozor, už přichází čas...

4. listina ( s Červenáčkem): 

Pátrači! Připravte se na vstup do svatyně Uctívačů ginga! Mirek Dušín vás tam již očekává...

Chovejte se tiše a zbytečně nemluvte nahlas, neboť ve svatyni na vás čeká také velké tajemství. Jste již tak blízko...!

Vstup do svatyně je v horní části Zelného trhu u Muzea. Je tam železná brána a za ní už jen ponuro a nebezpečno...

5. listina (Mirek Dušín):  (byla ukryta u sochy z bývalé Merkurovy kašny poblíž stromu ginga)

Pátrači! S posledními indiciemi Mirka Dušína by už mělo být jasné, kam zamíří vaše kroky následující...

Pokud ještě není, zkuste na to ještě přijít. A jen kdyby i ty poslední pokusy selhaly, použijte následujícího návodu...    

(Připojena rada k systému luštění, psaná vzhůru nohama: Zlomek znamená, že do daného pole v mřížce dosadíme tolikáté písmenko ze jména nakresleného šípáka, jaké číslo je ve jmenovatli. Kam dosazovat písmena a čísla u mžízky, to si už musíte logicky odvodit sami - tedy směr abecedy a číslování)

Na místě, kam máte nebo chcete dojít  - a vy už určitě víte, kde to je - zanechte jeden list ginga výměnou za něco, co si odtamtud můžete na památku odnést, to pochopíte, co...

Všechno, co tam snad uvidíte, si nechte pro sebe a poté se vraťte zpět do klubovny na Staré Brno...    Dva Divoši.

 

Výsledná sestavená zpráva zněla: 

Na konci ulice Bašty pod starými podpíranými hradbami je železná mříž, a za tou se potom nachází tajemná chodba hřbitovní.

 

Pátrači měli dojít k malé místnůstce v hradbách pod baštou na Baštách, v níž ležela mimo jiné dovedně ustrojená figurina, ........na památku ..... a závěrečná zpráva?:

 

Perlička na závěr: Známí experti na zmatky, Mantáci ze Ždáru, kterým konečně po dlouhé době seskládaná mapa náhle nečekaně přimrzla ke stánku, chtěli pak vyrážet podle propojené šipky tímto "přimrzlým" směrem. 

Ti se už do druhé časti hry nakonec ani pořádně nedostali, přesto hru hodnotili ve svých záznamech jako suprovou. Jak málo stačí k dětské radosti...

 
Zapsal Jestřáb
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář